2023/07/30

Az ukrán kartell 5.rész. A kijevi kinyilatkoztatásokat Nyugaton elhallgatták.

 


A " The Ukraine Cartel " című könyvem szívügyem volt, mert évek óta kutatom a Biden klán ukrajnai korrupt ügyleteit, és régóta szerettem volna ezt a történetet egy könyvbe foglalni. Ez korántsem csak Bidenékről szól, hanem az elmúlt évek összes amerikai botrányáról (az állítólagos orosz választási beavatkozás 2016-ban, Trump elleni impeachment-eljárás, az FBI és az internetes cégek beavatkozása a 2020-as amerikai választásokba stb. .) mert mindezek a dolgok szorosan összefüggenek.

Végül Bidenék furfangos üzletei szerepet játszottak abban, hogy 2022 februárjában eszkalálódott az ukrajnai helyzet, mert Joe Biden politikája késztette Ukrajnát arra, hogy 2021-ben megtegye azokat a lépéseket, amelyek végül a válság eszkalálódásához vezettek. 2014 óta tombol a háború Donbassban.

A forrásoktól itt tartózkodom, könyvemben természetesen minden forrás feltüntetve van.

A cikksorozat ezen ötödik részében egy olyan fejezetet idézek, amely a 2020-as amerikai választások előtt nem sokkal ismertté vált kijevi kinyilatkoztatásokkal foglalkozik, de amelyeket Nyugaton következetesen eltitkoltak. Ha az amerikai szavazók tudtak volna erről, Biden aligha nyerhette volna meg a választást.

Kinyilatkoztatások Kijevben

2020. szeptember közepén Derkatsch ukrán képviselő újabb sajtótájékoztatót tartott, amely természetesen már nem található meg az interneten. És persze a média nem számolt be róla. Ebben a fejezetben részletesen idézek erről a sajtótájékoztatóról, hogy példát adjak Derkatsch által publikált dolgokra. A sajtótájékoztatóról annak idején az Anti-Spiegel oldalamon számoltam be, cikkemet a sajtótájékoztatók szemléltető példájaként teszem közzé itt.

A sajtótájékoztató első részében Derkatsch részletesen kifejtette Biden korrupcióját. Megismételte, hogy a Maidan után Joe Biden behelyezte fiát, Hunter Bident a Zlocsevszkij ukrán oligarcha tulajdonában lévő Burisma igazgatótanácsába, amelyben Kerry akkori amerikai külügyminiszter mostohafia és Aleksander Kwaśniewski volt lengyel elnök is helyet kapott. havi 50 000 dollár fizetést kap a munkáért. Azt is megismételte, hogyan akart Shokin főügyész nyomozni Burisma ügyében, de aztán Joe Biden nyomására kénytelen volt lemondani.

A sajtótájékoztatón egy névtelenül maradni kívánó bejelentővel készült interjút mutatták be. Elmondta, hogyan fizetett Burisma havonta többször 83 333 dollárt a New York-i Rosemont Seneca cégnek, amely Joe Biden és John Kerry fiai tulajdonában volt. Ez összesen 3,4 millió dollár volt. De facto védelmi pénzről volt szó, és cserébe Joe Biden amerikai alelnök elintézte a Burisma elleni nyomozás megszüntetését.

Derkatsch nagyon grafikusan mutatta meg a bankszámlakivonatokat úgy, hogy szertartás nélkül kigurította őket a sajtószoba padlójára.



Derkatsch új részleteket közölt a Burismától a New York-i Morgan Stanley-hez érkezett kifizetésekről titkos csatornákon keresztül a Kolomojszkij tulajdonában lévő, majd államosított ukrán „PrivatBank”-on keresztül a Baltikumon és Cipruson keresztül. A bankszámlakivonatokból az is kiderült, hogy 2014-ben és 2015-ben Kwaśniewski volt lengyel elnök havi 50 ezer dolláros fizetése mellett összesen egymillió eurót kapott Burismától a РКО ВANK POLSKI-nál vezetett számlájára.

Konsztantyin Kulik, a mostani volt ukrán ügyész (azóta a nyomozások miatt elbocsátották ukrán ügyészi posztjáról) így foglalta össze:

„Ez csak fizetés volt a Biden által biztosított politikai védelemért.
Ez csak egy töredéke a rövid időn belüli kifizetéseknek, amelyeket ezek a tanúk dokumentáltak és ellenőriztek. Szeretném megjegyezni, hogy mindezt megerősítik Lettország, Ciprus és Ukrajna pénzügyi szabályozóinak jelentései is, amelyek vizsgálat céljából elérhetőek voltak, és megjelentek a Nabu Leaks honlapján.
Mennyi ideig tartottak ezek a kifizetések?
És mennyit fizettek a biztonsági erőknek, adótisztviselőknek, lobbistáknak és mennyit loptak el Ukrajna állampolgáraitól? Szerintem tízmilliós nagyságrendű az összeg.
Szóval mi van nálunk? A Biden család politikai védelmet nyújtott Zlocsevszkijnek az ukránoktól ellopott legalább 4,3 millió dollárért cserébe.
Íme, mi volt a pénz ellopása és offshore számlákon keresztüli szifonja Biden cégének.
Furcsa, hogy ezek a tények az Egyesült Államok Pénzügyminisztériumának pénzügyi felügyelete, az OFAC rendelkezésére állnak, de nem továbbítják az adatokat az illetékes hatóságok további vizsgálatára."

Megmutatta a következő diagramot.



Derkatsch ezután hozzátette (és közzétette a fent említett bírósági határozatot):

"Mellesleg, ha Burisma újra ki akarja meszelni Bident a bíróságon, szeretném tudatni veled, hogy a múlt héten megnyertem egy bírósági pert Burisma Bidennek folyósítása miatt.
Burisma ügyvédei ki akarták meszelni Bident, és nem tagadták, hogy a kifizetések megtörténtek. Csak a Bidennek fizetett kifizetések összegével és részleteivel foglalkoztak.

Ezt követően több rögzített telefonhívást tettek közzé Biden és Porosenko között, amelyek Trump választási győzelme után történtek. Nem sok újdonságot tartalmaztak az üggyel kapcsolatban, de megmutatták, hogy ketten hogyan ígérték meg egymásnak a barátságot, és mindenekelőtt hogyan tárgyalták meg kapcsolatukat Trump Fehér Házba lépése után is. Hiszen sok pénzről volt szó, ami a kettőt összekötötte.

A dúsítás rendszere nagyon egyszerű volt. Egyrészt ott volt a többször emlegetett „gázhajtóka”, amiből Biden pénzt keresett.

Nagyon hasonló volt az ukrán széntüzelésű erőművekben elégetett szénhez. Mivel Ukrajna hivatalosan nem akart orosz szenet vagy szenet vásárolni a Donbásztól, Porosenko szállítási szerződéseket írt alá az USA-val és Dél-Afrikával, sőt, maga is megkapta az első amerikai szenet a kikötőben, ami felkeltette a média figyelmét. Valójában itt vásároltak orosz szenet is, hamis cégeken keresztül deklarálták újra, és Porosenko és emberei zsebre vágták a pótdíjat. Mivel Ukrajnának az IMF megrendelésére a gáz-, víz- és fűtéstámogatást is el kellett törölnie, ezek ára ezer százalékkal emelkedett a Maidan óta, miközben az országban a bérek a felére csökkentek ugyanakkor.

Derkatsch ezeket a dolgokat a legapróbb részletekig bemutatta. Megnevezte a felelősöket, az érintett cégeket, és mindent dokumentált. Ez nagy probléma volt Ukrajnában, hiszen a 200 euró alatti átlagbéreseknek éppúgy kell fizetniük a járulékos lakhatási költségekért, mint Németországban. Már nincs sok élnivaló (sőt enni sem).

De minden részlet, a németek számára ismeretlen társaságok, politikusok és üzletemberek, amelyeket Derkatsch megnevezett, elaltató lenne a német olvasók számára. A sémák bonyolultak és még az ukránok számára is nehezen érthetők. Mivel a sajtótájékoztatónak ez a része sok helyet foglalt, ezt a sajtótájékoztatót nem fordítottam le teljesen az Anti-Spiegel oldalamon – ellentétben más Derkatsch sajtótájékoztatókkal.

Amit azonban teljesen lefordítottam, az a sajtótájékoztató azon részét, ahol Kulik elmagyarázta, hogyan tisztították meg az ügyészséget:

„Sajtótájékoztatónk következő része Ukrajna külföldi uralmáról szól.
A Legfőbb Ügyészség optimalizálását célzó úgynevezett "reformról" és az alkalmazottak újraminősítéséről van szó, amelyet Ruslan Rjaboschapka vezetésével aktívan végrehajtottak. (A szerző megjegyzése: Ryaboshapka 2019 szeptemberétől 2020 februárjáig volt Ukrajna főügyésze. Az ügyészek képesítésének ellenőrzése ürügyén minden ügyésznek vizsgát kellett tennie, és a sikerteleneket elbocsátották. Figyelemre méltó, hogy ez csak azokat az ügyészeket érintette, akik túl lelkes a politikailag kényes ügyek kivizsgálására)
A reform fő feladata az ügyészség és munkatársai lojalitásának teljes körű ellenőrzése volt.
A másodlagos feladat, mint mindig, az ukrán vagy amerikai állampolgárok pénzének elvétele.
A főügyész ügyében a nemzetközi pénzügyi segélyek pénzét mosták ki az Egyesült Államokból és tulajdonították el.
És így néztek ki a „demokorrupciósok” terve az ukrán ügyészség lerombolására.
Az ukrán ügyészség reformjára vonatkozó beszerzési terv szerint valamivel több mint 7 380 000 dollár forrást különítettek el a projekthez az „Ukrajna büntető igazságszolgáltatási reformjának támogatása” programból.
A "reformerek" 744 000 dollárt költöttek szállodákra, élelmiszerekre, új ügyészek álláshirdetésére és egyéb fontos dolgokra. A részleteket egy korábbi sajtótájékoztatón már közöltük, ma nem akarjuk megismételni.
Dokumentált, hogy a több mint hétmillió közül majdnem egyet - nem mondom, hogy ellopták - a reformerek beépítették.
Az első Vitalij Kasko főügyész-helyettes. A hivatali lakások kiosztásánál már rendesen "reformált", csalóügybe keveredett.
A második reformer a NABU-ból importált Polina Chizh legfőbb ügyész nemzetközi együttműködési osztályának vezetője. Mindannyian emlékszünk arra, hogy Polina a NABU alkalmazottjaként a legfőbb ügyész (Shokin) és a helyettesek nyomozási titoknak tekintett személyes adatairól szivárogtatott ki információkat a külföldi titkosszolgálatoknak, így egy potenciális csaló és egy kém dönti el, hogyan szerezheti meg a dollármilliókat
küldtek az ukránoknak.
Úgy döntöttek, hogy az újraminősítési programot a Nemzetközi Fejlesztési Jogi Szervezet (IDLO) ukrán szekciója fogja lebonyolítani, Levan Duchidze vezetésével.
A szervezet imádnivaló. Rómában van bejegyezve, fiókja van Hágában, és világszerte botrányok voltak.

Minden alkalommal három vádat emeltek az IDLO ellen:


1. a pénzeszközök nem hatékony felhasználása;
2. Valódi eredmények hiánya, csak "szép" prezentációk;
3. Pártosodás.
Egy ilyen botrány szembetűnő példája volt az afganisztáni eset, amely az IDLO projekt végső negatív értékelésével zárult. Az afganisztáni JTTP-projekt nyomozásáról van szó. Például az amerikai kormány Afganisztáni Újjáépítési Különleges Felügyelőjének Hivatala (SIGAR) Claire McCaskill amerikai szenátor kérésére vizsgálatot indított az Egyesült Államok külügyminisztériumának 47,8 millió dolláros JTTP-re történő elkülönítésével kapcsolatban.
Amint a képernyőn látható, 2013-ban az Afganisztáni Újjáépítési Különleges Felügyelő Hivatala csípős levelet küldött John Kerry külügyminiszternek a JTTP projekttel kapcsolatban. A Felügyelői Hivatal az IDLO számos megsértését találta. (A szerkesztő megjegyzése: Mindezt a sajtótájékoztatón dokumentálták, de ha akarod, rákereshetsz a google-ban, és rengeteg angol nyelvű információt találsz az IDLO-botrányokról.) Ezt a struktúrát pedig a „reform” programok megvalósítására választották
. az ukrajnai ügyészség.
A fő feladat az ügyészek tesztelése, hogy csak azok maradjanak, akiknek szükségük van rájuk.
Úgy tűnik, reformereink érzéketlensége még magát az IDLO-t is megrémítette, amely sikeresen szórta el a pénzeket Afganisztánban. Ezért az IDLO alvállalkozót vett fel, az IDLO nem maga hajtotta végre a reformot.
Az Ukrajnának nyújtott nemzetközi pénzügyi segélyből származó pénz felhasználásával az IDLO szerződést írt alá az ukrán Symetrix céggel. A szerződés tárgya az ügyészek névtelen kihallgatása volt. Állítólag ez a szakmai alkalmasság próbája volt.
Logikusan egy ilyen vizsgálatot csak nagy tapasztalattal rendelkező, hitelesen hiteles tudományos struktúrára lehetett volna bízni. Hiszen ezen múlna az ország legfőbb rendvédelmi szerve, a Legfőbb Ügyészség munkatársainak minősége.
Természetesen a „Symetrix” nem volt ilyen szerkezet. A 2018-ban alapított cég nem rendelkezett ilyen jellegű tevékenységgel, de a Legfőbb Ügyészség állományát megsemmisítő cégnek választották.
Amint a teszteket elvégezték, Ryaboshapka főügyész megsemmisítette az összes dokumentumot - erről majd később mesélek -, és a cég megváltoztatta az üzleti tevékenységét, és mára a következő néven van bejegyezve: "Kiskereskedelem üzleten kívül": kereskedik. piaci standokon.
A Legfőbb Ügyészség reformját ismét egy olyan cég hajtotta végre, amely ma már a Kijev környéki piacokon banánt értékesít.
Minden okunk megvan arra, hogy a "Symetrix" céget egyetlen célra létrehozott vállalatnak tekintsük, amelyet a gyakorlatban az Egyesült Államok pénzügyi támogatásának eltérítésének eszközeként használnak.

2019 októberében a "Symetrix" nem állt hivatalos munkakapcsolatban pszichológusokkal. Vagyis a cég nem tudott igazolást felmutatni a megfelelő képesítésű szakemberek rendelkezésre állásáról, akik elegendő tudással és tapasztalattal rendelkeznek az ügyészi tesztek lefolytatásához. Az IDLO azonban ezt a céget választotta az ügyészek tesztelésére.
Ennek érdekében a „Symetrix” sietve munkaszerződést kötött magánszemélyekkel. Sokan közülük 20 év alattiak voltak. Vagyis papíron a Legfőbb Ügyészség szemléjét egy diákcsoport végezte.
A munkaügyi kapcsolatok bérköltsége ugyanakkor százezres nagyságrendű volt, de a Symetrix nem dolgozott ki teszteket az ügyészek újraminősítésére. Megvetted őket.
Szergej Schmaleny, a korrupcióellenes bírósági állások kiválasztási bizottságának tagja közvetlenül a teszt 2019 októberi kezdete után megszervezte a „Symetrix” online tesztjének megvásárlását a „META-Consulting” tanácsadó cégtől. (A szerző megjegyzése: A Korrupcióellenes Bíróság a NABU "testvére", és az Egyesült Államok kijevi nagykövetségének ellenőrzése alatt áll)
Így mentek át a próbákon a „szükségesek”. Mindazok, akik nem kerültek be a nyugati partnerekhez hűségesek körébe, valamint azok, akik nem érintettek a konstrukciókban, támogatás nélkül mentek be a tesztekbe.
És persze megbuktak a teszten, mert úgy van megtervezve, hogy egy józan logikájú ember sehogy se tudja átmenni.
Így verték szét a Legfőbb Ügyészséget külföldről.”

Andrej Derkatsch ezután a következőkkel egészítette ki Kulik megjegyzését:

"Szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy a közelmúltban felkerült az internetre Stephanie Holmes, az Egyesült Államok Nagykövetsége Rendészeti Osztályának igazgatója Irina Venediktova főügyésznek írt levele, amelyben felsorolja a "független szakértők" listáját. ". hogy bekerüljön az ukrán ügyészség személyzeti osztályába. Emellett nyilvánosságra hozták az Egyesült Államok ukrajnai ügyekért felelős biztosának, Christina Queennek azt az utasítását, hogy tartsák be az ukrán ügyészség úgynevezett reformjának óceánon túlról diktált irányelveit.”

Derkatsch folytatta (ismét bemutatva a hivatalos dokumentumokat), hogy a "Symetrix" elleni büntetőfeljelentését Christina Queen utasítására azonnal ejtették, anélkül, hogy megkérdezte volna magát - a feljelentést készítő személyt - az ügyben. Másrészt Derkatsch feljelentést tett. Aztán Derkatsch hozzátette:

„Sajnos nem ez az első alkalom, hogy Ukrajnában amerikai tisztviselők nyomást gyakorolnak az ukrán rendfenntartó szervekre!
Viktor Shokin ukrán főügyész nemzetközi segélyalapok eltulajdonítása miatt indított büntetőeljárást.
George Kent, az Egyesült Államok ukrajnai megbízottja azonban megszüntette a vizsgálatot.
Mint a képernyőn is látható, ezt bizonyítja George Kent hivatalos levele, amely de facto beavatkozott az amerikai adófizetők pénzének eltulajdonítását vizsgáló rendfenntartók tevékenységébe.
Idézem: "Teljes mértékben meg vagyunk elégedve azzal, hogy ezt a segélyt kizárólag ilyen célokra használták fel, és a fentebb leírtak szerint nem látjuk alapot adományozói helyzetünkben, hogy segítsünk a nyomozásban."
A Korrupcióellenes Központ tőlünk kapott pénzügyi segítséggel kapcsolatos intézkedéseinek vizsgálata szintén nem helyénvaló.”

Ezért George Kent, az Egyesült Államok kijevi nagykövetségének ukrajnai megbízottja arra használta fel pozícióját, hogy megakadályozza az amerikai pénzeszközök ukrajnai elsikkasztásával kapcsolatos vizsgálatot.

George Kent korábban az Egyesült Államok kijevi nagykövetségén játszott fontos szerepet, majd – emlékszünk – tanúja volt Trump vádemelési perének is. Kent pedig az Egyesült Államok nagykövetségének felelőseként kulcsszerepet játszott az IDLO pénzeinek (több mint hétmillió dollár) elégetésében.

Mivel az IDLO munkája, az amerikai pénzek elégetése és az ügyészek tesztjei olyan ügyetlenül készültek, a felelős Rjaboschapka főügyész 2020 februári elbocsátása előtt minden dokumentumot megsemmisített. Derkatsch bemutatta az akciót megerősítő dokumentumokat is.

Az iratok megsemmisítése után egyetlen érintett ügyész sem fellebbezhetett felmentése ellen, mert az összes kapcsolódó dokumentum már nem létezik. Nem lehetett ellenőrizni az "Ukrán Legfőbb Ügyészség Revízióját", ami szintén megnehezítette annak vizsgálatát, hogy az USA által erre a célra biztosított több mint hétmillió forintot ténylegesen hogyan használták fel.

A legérdekesebb kijelentés azonban a sajtótájékoztató legvégén hangzott el, amikor Derkatsch és Kulik bejelentették, milyen jogi lépéseket kívánnak most megtenni. Kulik a lista második lépéséről azt mondta:

„A második kereset, amelyet benyújtunk, az ukrán állampolgároktól ellopott 13 milliárd dollárra vonatkozik.

A perben azt követelik majd, hogy kötelezzék az ukrán hatóságokat az Ukrajnából a Franklin Templeton amerikai befektetési alaphoz 2013-ban és 2014-ben illegálisan befolyt 6 milliárd dollárnyi forrás legalizálásának körülményeinek kivizsgálására.

Barrack Obama és Franklin Templeton kapcsolata tette ezt a kijelentést olyan kirobbanóvá. Az alap a kampány egyik fő adományozója volt Obamának. Obama Franklin Templetonhoz fűződő kapcsolatait széles körben összeesküvés-elméletnek titulálják, de feltűnő, hogy Joe Biden sok pénzt keresett - nyilvánvalóan illegálisan - Ukrajnában, de akkori főnökének állítólag nem jutott semmi. Elhiheti ezt, de jó okuk van megkérdőjelezni.

Végül is Ukrajnában azt állították, hogy a Maidan előtti kormány akár 40 milliárd dollárt is ellopott. A pénz azonban nem jelent meg újra a Maidan után. És Kulik volt az, aki megpróbálta visszaszerezni ezeket az alapokat. Ugyanakkor Franklin Templetont az akkori nagy pénzmozgások kapcsán emlegették. Ezekre a gyanúkra még nem mutattak be bizonyítékot, de mindenképpen érdemes figyelni rájuk.

Az emberek Nyugaton soha nem tudtak semmiről, amit Derkatsch bemutatott, mert a média hallgatott róla. Derkatschot azzal vádolhatták volna, hogy mindez hazugság, és az összes benyújtott dokumentum hamisítvány. De ez nem történt meg. Ehelyett az egészet titokban tartották.

Valószínűleg ezek voltak azok a kinyilatkoztatások, amelyeket Onischenko a velem 2020 szeptemberében készített interjúban jelentett be, de mint tudjuk nyugaton – és különösen az Egyesült Államokban – egyszerűen titokban tartották őket.

Annak idején, 2020. szeptember közepén Onischenkónak az amerikai parlament előtt is tanúskodnia kellett volna, de ez nem történt meg.

2023.07.29.

Thomas Röper

A könyv most jelent meg, és csak itt rendelhető meg közvetlenül a JK Fischer Verlag- tól




Az ukrán kartell 2.rész Az ukrán kartell.

 


A " The Ukraine Cartel " című könyvem szívügyem volt, mert évek óta kutatom a Biden klán ukrajnai korrupt ügyleteit, és régóta szerettem volna ezt a történetet egy könyvbe foglalni. Ez korántsem csak Bidenékről szól, hanem az elmúlt évek összes amerikai botrányáról (az állítólagos orosz választási beavatkozás 2016-ban, Trump elleni impeachment-eljárás, az FBI és az internetes cégek beavatkozása a 2020-as amerikai választásokba stb. .) mert mindezek a dolgok szorosan összefüggenek.

Végül Bidenék furfangos üzletei szerepet játszottak abban, hogy 2022 februárjában eszkalálódott az ukrajnai helyzet, mert Joe Biden politikája késztette Ukrajnát arra, hogy 2021-ben megtegye azokat a mi, amelyek végül a válság eszkalálódásához vezettek. 2014 óta tombol a háború Donbassban.

A forrásoktól itt tartózkodom, könyvemben természetesen minden forrás feltüntetve van.

A cikksorozat második részében egy fejezetet idézek Bidenék ukrajnai „üzleteiről”.

Biden üzlete Ukrajnában

Amint azt a könyv elején láttuk, Joe Biden karrierje során nagyon jól tudta pénzzé tenni politikai hatalmát. Valószínűleg Ukrajna volt a legjövedelmezőbb „játszótere”, amelyet Soros Györgyhöz igazított.

Biden és Soros ukrajnai „üzleteinek” kulcsa a Naftogaz állami gázvállalat volt. Bidennek és Sorosnak „üzleteikhez” teljes ellenőrzésre volt szüksége a Naftogaz felett, mert a Naftogaz az ukrajnai gázellátásért felelős cég, ezért beszedi a pénzt. Ha nagy pénzt akar keresni a gázzal Ukrajnában, akkor ellenőriznie kell a Naftogazt, hogy a Naftogaz a „megfelelő” beszállítóktól vásároljon anélkül, hogy az árról alkudna, és hogy a gázért járó pénz a fogyasztóktól a kasszába folyjon.

Többek között ezért is fogadták el Ukrajnában a Felügyelő Bizottságokról szóló törvényt, amely gyakorlatilag az állami vállalatok felügyelőbizottságait teljes jogkörrel ruházza fel Ukrajnában az állami vállalatok felett, és kivonja őket a tulajdonos, azaz az állam befolyása alól. A törvény elfogadása után Biden és Soros beültette embereit az igazgatótanácsba, és átvették az irányítást minden állami cég felett, amelyet ellenőrizni akartak. Ezt követően a Naftogaz felügyelőbizottságában szinte kizárólag külföldiek voltak a felügyelőbizottságban, akiket nagyon jól fizettek, de akik nem a munkaadójukhoz, sem az ukrán államhoz, hanem az USA-ból érkező mecénásaikhoz voltak hűek.


A Maidan után Andrej Kobolev lett a Naftogaz éle, akit Biden csapata választott.

Porosenko a Maidan után gondoskodott arról, hogy Ukrajna ne vásároljon orosz gázt, és vegyen európai gázt. Legalábbis hivatalosan.

Valójában Ukrajna továbbra is vásárol és használ orosz gázt, amelyet Oroszországból Ukrajnán keresztül vezetnek Európába. Az Ukrajnán áthaladó gáz egy részét az ukrán gázhálózatba vezették be. Ukrajna, azaz a Naftogaz nem közvetlenül a Gazpromtól vásárolta a gázt, hanem magyarországi és szlovákiai postafiókcégektől.

Az orosz gáz tehát papíron „európai” gáz lett, a héjas cégek akár 100 dollárral többet kértek a gáz „átcímkézéséért”.

Ha a gázt átirányítják, azt "fordításnak" nevezik. Ha a gázt csak papíron irányítják át, azt "virtuális hajtókának" nevezik. A virtuális hajtóka volt az az üzlet, amelyet Biden alelnök irányított emberei felett, ahogy Onischenko nagyon részletesen leírta nekem az interjúkban.

Onischenko szerint Biden 1,5 milliárd dollárt keresett így a 2014 és 2016 közötti kétéves időszakban. 2016-ban Onisenko összeveszett Porosenkóval, és el kellett menekülnie Ukrajnából, így csak azokat a számokat tudta megadni, amelyeket első kézből tudott. De a virtuális hajtóka-biznisz 2016 után is folytatódott. Ez egyébként 2021 őszéig folytatódott, ahogy azt később látni fogjuk.

Porosenko nem igazán örült annak, hogy Biden ténylegesen irányította a Naftogazt, de a Naftogaz főnöke, Kobolev érinthetetlen volt, és nem fogadott el semmilyen parancsot Porosenkotól, ha az nem tetszett az amerikai patrónusainak.

Joe Biden jól tájékozott volt, mert Amos Hochsteint, az amerikai alelnöki stáb energetikai tanácsadóját bízta meg a gázüzletekkel. Onischenko szerint Hochstein irányította a virtuális gázhajtóművet. A Biden és Porosenko 2016-os telefonhívásában Biden arról panaszkodik, hogy "Amos" azt mondta neki, hogy Ukrajnában kísérletek történtek Kobolev eltávolítására. Biden egyértelműen kijelentette, hogy ezt nem akarja, Porosenko pedig sietve megígérte, hogy senki sem fog hozzányúlni Kobolevhez.

Annak érdekében, hogy mindez jól működjön, az (USA által ellenőrzött) IMF követelte Ukrajna lakossági gáztámogatásának megszüntetését, Biden pedig nagyon egyértelműen kijelentette a felhívásban: Ha elfogadják az "energiatarifákról" szóló törvényeket, Ukrajna megkapja. újabb milliárd amerikai garancia. Biden ezzel biztosította a megemelt gázárak üzleti modelljét. Természetesen ebben a beszélgetésben szóba került Amos Hochstein kulcsfigurája is.


Tehát a gázhajtómű Biden dolga volt. Soros György viszont az Ukrgas állami gázvállalat iránt érdeklődött, amely Ukrajnában repedezett gázt állít elő. Ezt a céget privatizálni kellett, és ennek érdekében a cég összes régi üzleti kapcsolatát meg kellett szüntetni, hogy Soros a cél eléréséhez szükséges befolyást gyakorolhassa. Itt is kulcsszerepet játszott Kobolev, mert neki kellett volna beszélnie az érintettekkel, és „ajánlatokat” tennie. Az Ukrgast végül nem privatizálták, hanem állami cégként az USA-ból érkező felügyelőbizottságok irányították.

Onischenko saját tapasztalatából mesél erről, mert ő is az érintettek közé tartozott. Soros közvetítői összesen hárommillió dollárt ajánlottak fel neki gázcégéért, amelybe 200 millió dollárt fektetett be – azzal a baráti megjegyzéssel, hogy gondjai lesznek az ügyészséggel és a NABU-val, ha nem tetszik neki az ajánlat. .

Ezen kívül született egy törvény is, amely szerint ha illegális vállalkozás gyanúja merül fel, akkor cégeket és egyéb vagyontárgyakat le lehet foglalni, majd (természetesen manipulált) árverésen elárverezni. Onischenko 1000 négyzetméteres kijevi irodája szerinte ötmillió dollárt ért. Miután Onischenko megtagadta a követelések teljesítését, bírósági eljárás indult ellene, irodáját pedig a törvény értelmében lefoglalták és árverésen 200 ezer dollárért eladták.

A NABU egyébként Porosenko számára is veszélyt jelentett: ha kiáll a sorból, a NABU másnap eljárást indíthat ellene. Ez ellen pedig tehetetlen volt, mert cserébe aligha indíthatott eljárást Soros vagy Biden ellen.

Egy nekem adott interjúban Onischenko azt mondta, hogy az amerikaiak államot hoztak létre az államban Ukrajnában, ő szó szerint "országnak az országban" nevezte.

A virtuális gázhajtómű csak egy példa, amely bemutatja, hogy Biden és barátai mennyire teljes kontrollt gyakoroltak Ukrajna felett.

A könyvben még sok olyan példát fogunk látni, amelyekben nagy összegeket is kanyargós úton juttattak el Bidennek és barátainak (és az amerikai demokratáknak is).

2023.07.26.

Thomas Röper

A könyv most jelent meg, és csak itt rendelhető meg közvetlenül a JK Fischer Verlag- tól


Az ukrán kartell 3.rész. A meghamisított bejelentő jelentés.

 


A " The Ukraine Cartel " című könyvem szívügyem volt, mert évek óta kutatom a Biden klán ukrajnai korrupt ügyleteit, és régóta szerettem volna ezt a történetet egy könyvbe foglalni. Ez korántsem csak Bidenékről szól, hanem az elmúlt évek összes amerikai botrányáról (az állítólagos orosz választási beavatkozás 2016-ban, Trump elleni impeachment-eljárás, az FBI és az internetes cégek beavatkozása a 2020-as amerikai választásokba stb. .) mert mindezek a dolgok szorosan összefüggenek.

Végül Bidenék furfangos üzletei szerepet játszottak abban, hogy 2022 februárjában eszkalálódott az ukrajnai helyzet, mert Joe Biden politikája késztette Ukrajnát arra, hogy 2021-ben megtegye azokat a lépéseket, amelyek végül a válság eszkalálódásához vezettek. 2014 óta tombol a háború Donbassban.

A forrásoktól itt tartózkodom, könyvemben természetesen minden forrás feltüntetve van.

A cikksorozat e harmadik részében egy fejezetet idézek, amely Trump elnök felelősségre vonásának történetével foglalkozik. Emlékeztetőül: az amerikai demokraták vádja Trump ellen az volt, hogy Trump nyomást gyakorolt ​​Zelenszkij ukrán elnökre, hogy találjon szennyeződést Bidenre. Ezek a vádak a két elnök 2019 nyarán folytatott telefonbeszélgetésén és egy későbbi visszaélés-jelentésen alapultak. Erről szól ez a fejezet.

A bejelentő jelentés

2019. szeptember 20-án a média új botrányról kezdett beszámolni. Ennek megfelelően egy bejelentő arról számolt be, hogy Trump egy telefonhívásban nyomást gyakorolt ​​Selensky ukrán elnökre, hogy kompromittáló információkat kérjen Bidenről. A demokraták a médiavisszhangban és a habzásban tomboltak, mert Trump visszaélt hivatalával, hogy nyomást gyakoroljon egy külföldi államfőre, hogy segítsen neki belföldön. Ekkor Biden már a 2020-as választások lehetséges demokrata elnökjelöltjének számított.


Trump gyorsan reagált, és a Fehér Ház szeptember 25-én közzétette a szóban forgó telefonbeszélgetés átiratát, amely Trump és Zelenszkij között zajlott 2019. július 25-én, közvetlenül az ukrajnai parlamenti választások után. Az átiratot itt teljes terjedelmében reprodukálom, hogy Ön, kedves olvasó, maga is meggyőződhessen arról, Trump nyomást gyakorolt-e Selenskyre a felhívásban, ahogy azt az amerikai demokraták állították:

TÉMA : Telefonbeszélgetés Zelenszkij ukrán elnökkel
Résztvevő: Zelenszkij ukrán elnök
Jegyzőkönyv: Fehér Ház Helyszín
, IDŐPONT: 2019. július 25. 9:03-9:33 EDT
Elnök: Gratulálunk a nagyszerű győzelemhez. Mindannyian az Egyesült Államokból néztük, és nagyszerű munkát végzett. Ahogy hátulról jöttél, aki nem kapott sok esélyt, és végül könnyedén nyertél. Ez egy fantasztikus eredmény. Gratulálunk.
Zelenszkij elnök:Teljesen igaza van, elnök úr. Nagy győzelem volt, és keményen dolgoztunk érte. Sokat dolgoztunk, de szeretném elmondani, hogy volt lehetőségem tanulni tőled. Felvettük az Ön készségeinek és tudásának egy részét, és felhasználhattuk őket mintaként a választásainkhoz, és igen, igaz, hogy ezek egyedülálló választások voltak. Egyedülálló helyzetben voltunk, így egyedülálló sikert tudtunk elérni. ezt el tudom mondani; Az első alkalommal hívott fel, hogy gratuláljon, amikor megnyertem az elnökválasztásomat, másodszor pedig most hívott fel, amikor a pártom megnyerte az általános választást. Azt hiszem, gyakrabban kellene indulnom a hivatalért
Elnök: [Nevetés] Ez egy nagyon jó ötlet. Szerintem az ön országa ennek nagyon örül.
Zelenszkij elnök: Nos, az igazat megvallva, keményen próbálunk dolgozni, mert szerettük volna lecsapolni a mocsarat itt, hazánkban. Sok új embert kaptunk. Nem a régi politikusok, nem a tipikus politikusok, mert új formát és új típusú kormányt akarunk. Ebben is nagyszerű tanár vagy nekem.
Az elnök:Nos, nagyon kedves tőled, hogy ezt mondod. Azt akarom mondani, hogy sokat teszünk Ukrajnáért. Sok erőfeszítést és sok időt fektettünk bele. Sokkal többet, mint az európai országok, és többet kellene segíteniük, mint ők. Németország szinte semmit sem tesz érted. Csupán beszélnek, és azt hiszem, ezt tényleg meg kell kérdezni tőlük. Amikor Angela Merkellel beszéltem, Ukrajnáról beszélt, de nem tesz semmit. Ez sok európai országra igaz, úgyhogy azt hiszem, érdemes lenne ezt megnézni, de az Egyesült Államok nagyon jót tett Ukrajnának. Nem mondanám, hogy ez feltétlenül kölcsönös, mert olyan dolgok történnek, amelyek nem jók, de az Egyesült Államok nagyon-nagyon jót tett Ukrajnának.

Zelenszkij elnök:Igen, teljesen igazad van. Nem csak 100%, hanem valójában 1000%, és ezt el tudom mondani; Beszéltem Angela Merkellel és találkoztam vele. Találkoztam Macronnal is, és elmondtam nekik, hogy nem tesznek annyit, mint amennyit tenniük kell a szankciók ügyében. Nem szabnak ki szankciókat. Nem dolgoznak annyit Ukrajnának, mint kellene. Kiderült, hogy bár az Európai Uniónak logikusan a legnagyobb partnerünknek kell lennie, technikailag az Egyesült Államok sokkal nagyobb partner számunkra, mint az Európai Unió, és ezért nagyon hálás vagyok Önnek, mert az Egyesült Államok sokat tesz azért, hogy Ukrajna. Sokkal inkább, mint az Európai Unióé, különösen, ha az Orosz Föderáció elleni szankciókról beszélünk. Ezúton is szeretném megköszönni a védekezésben nyújtott nagy támogatást. Készek vagyunk megtenni együttműködésünk következő lépéseit, konkrétan szinte készen állunk arra, hogy újabb Javelineket vásároljunk az Egyesült Államokból védelmi használatra.
Az elnök:Szeretném, ha megtennél nekünk egy szívességet, mert országunk sok mindenen ment keresztül, és Ukrajna sokat tud róla. Azt akarom, hogy derítse ki, mi történt ezzel az egész helyzettel Ukrajnával, a Crowdstrike-ról van szó... Azt hiszem, van egy gazdag embere... A szerver, azt írja, hogy Ukrajnának van. Sok minden történt, az egész helyzet. Szerintem ugyanazokkal az emberekkel veszed körül magad. Azt akarom, hogy a főügyész felhívja Önt vagy az embereit, és szeretném, ha a dolog végére térne. Amint azt tegnap láthatta, ez a sok hülyeség egy Robert Mueller nevű ember nagyon gyenge teljesítményével végződött, egy alkalmatlan teljesítmény, de azt mondják, sok minden Ukrajnával kezdődött. Bármit megtehetsz, az nagyon fontos
Zelenszkij elnök:Igen, ez nagyon fontos számomra, és minden, amit az imént említett. Elnökként számomra ez nagyon fontos, és nyitottak vagyunk minden jövőbeli együttműködésre. Készen állunk arra, hogy új oldalt nyissunk az együttműködésben az USA-Ukrajna kapcsolatok terén. Ennek érdekében az imént visszahívtam nagykövetünket az Egyesült Államokból, és egy nagyon hozzáértő és nagyon tapasztalt nagykövet váltja fel, aki keményen fog dolgozni, hogy közelebb hozza egymáshoz két nemzetünket. Azt is kívánom és remélem, hogy bizalma és személyes kapcsolata legyen Önnel, hogy még szorosabban tudjunk együtt dolgozni. Én személy szerint szeretném elmondani Önnek, hogy az egyik asszisztensem nemrég beszélt Giuliani úrral, és nagyon reméljük hogy Giuliani úr Ukrajnába utazhat, és találkozunk, amint Ukrajnába érkezik. Csak meg akartalak nyugtatni, hogy csak barátok vagytok közöttünk. Gondoskodni fogok róla, hogy a legjobb és legtapasztaltabb emberekkel vegyem magam körül. Azt is el akartam mondani, hogy barátok vagyunk. Jó barátok vagyunk, és Önnek, elnök úr, vannak barátai hazánkban, hogy folytathassuk stratégiai partnerségünket. Szándékomban áll nagy emberekkel is körülvenni magam, és ezen a vizsgálaton kívül Ukrajna elnökeként garantálom, hogy minden vizsgálatot nyíltan és átláthatóan lefolytatnak. Biztosíthatlak róla. hogy köztünk csak barátaid vannak.

Gondoskodni fogok róla, hogy a legjobb és legtapasztaltabb emberekkel vegyem magam körül. Azt is el akartam mondani, hogy barátok vagyunk. Jó barátok vagyunk, és Önnek, elnök úr, vannak barátai hazánkban, hogy folytathassuk stratégiai partnerségünket. Szándékomban áll nagy emberekkel is körülvenni magam, és ezen a vizsgálaton kívül Ukrajna elnökeként garantálom, hogy minden vizsgálatot nyíltan és átláthatóan lefolytatnak. Biztosíthatlak róla. hogy köztünk csak barátaid vannak. Gondoskodni fogok róla, hogy a legjobb és legtapasztaltabb emberekkel vegyem magam körül. Azt is el akartam mondani, hogy barátok vagyunk. Jó barátok vagyunk, és Önnek, elnök úr, vannak barátai hazánkban, hogy folytathassuk stratégiai partnerségünket. Nagyszerű emberekkel kívánom körülvenni magam, és Ukrajna elnökeként e vizsgálat mellett garantálom, hogy minden vizsgálatot nyíltan és átláthatóan lefolytatnak. Biztosíthatlak róla. Nagyszerű emberekkel kívánom körülvenni magam, és Ukrajna elnökeként e vizsgálat mellett garantálom, hogy minden vizsgálatot nyíltan és átláthatóan lefolytatnak. Biztosíthatlak róla. Nagyszerű emberekkel kívánom körülvenni magam, és Ukrajna elnökeként e vizsgálat mellett garantálom, hogy minden vizsgálatot nyíltan és átláthatóan lefolytatnak. Biztosíthatlak róla.


Az elnök:Jó, mert azt hallottam, hogy volt egy ügyészed, aki nagyon jó volt, és ki lett zárva, és ez nagyon igazságtalan. Sokan beszélnek arról, ahogyan a nagyon jó ügyészét kivették, és nagyon rossz embereket vontak be. Giuliani úr nagy tiszteletnek örvendő ember. Ő volt New York város polgármestere, nagyszerű polgármester, és szeretném, ha felhívna. Megkérem, hogy hívja fel a főügyésszel. Rudy nagyon jól tudja, mi történt, és nagyon tehetséges srác. Ha tudna beszélni vele, az nagyszerű lenne. Az Egyesült Államok egykori nagykövete, a nő rossz híreket jelentett, az emberek pedig, akikkel Ukrajnában foglalkozott, rossz híreket, Csak szeretnélek tájékoztatni erről. A másik dolog, sok szó esik Biden fiáról, hogy Biden leállította a vádat, és sokan szeretnének többet megtudni, szóval bármit megtehetsz a főügyésszel, az nagyszerű lenne. Biden azzal kérkedett, hogy leállítja a vádemelést, szóval ha ezt megnézi... Ez borzasztóan hangzik számomra.

Zelenszkij elnök:Az ügyészről akartam mesélni. Először is megértem a helyzetet, és tájékozott vagyok a helyzetről. Mivel az Országgyűlésben abszolút többséget szereztünk, a következő főügyész 100%-ban én, a jelöltem leszek, akit az Országgyűlés hagy jóvá, és szeptemberben lép hivatalba új főügyészként. Meg fogja vizsgálni a helyzetet, konkrétan az Ön által az ügyben említett céget. Az ügy kivizsgálásának kérdése tulajdonképpen az igazság rekonstrukciója, mi gondoskodunk erről és dolgozunk az ügy kivizsgálásán. Ezenkívül szeretném megkérdezni, hogy van-e bármilyen további információja, amelyet megadhat nekünk, nagyon hasznos lenne a vizsgálat során, Hazánk igazságszolgáltatása számára az Egyesült Államok ukrajnai nagykövetével kapcsolatban, ha jól emlékszem, Ivanovicsnak hívták. Nagyon jó volt, hogy te voltál az első, aki elmondta nekem, hogy rossz nagykövet, mert 100%-ban egyetértek veled. Hozzám való hozzáállása korántsem volt a legjobb, mivel csodálta az előző elnököt, és az ő oldalán állt. Nem fogadna el eléggé az új elnököt. mivel csodálta az előző elnököt, és az ő oldalán állt. Nem fogadna el eléggé az új elnököt. mivel csodálta az előző elnököt, és az ő oldalán állt. Nem fogadna el eléggé az új elnököt.
Elnök: Nos, sok mindenen fog keresztülmenni. Fel fogom hívni Mr. Giulianit, és fel kell hívnom Barr főügyészt is, és kitérünk a dolog végére. Biztos vagyok benne, hogy megtudja. Azt hallottam, hogy az ügyészsel nagyon rosszul bántak, és nagyon korrekt ügyész volt, tehát sok sikert mindenhez. A gazdaságod csak jobb és jobb lesz, ahogy megjósoltam. Nagyon sok vagyonod van. Ez egy nagyszerű ország. Sok ukrán barátom van, hihetetlen emberek.
Zelenszkij elnök:Szeretném elmondani, hogy néhány ukrán barátom is él az Egyesült Államokban. Amikor legutóbb az Egyesült Államokban jártam, New Yorkban éltem a Central Park közelében, a Trump Towerben. Beszélni fogok velük, és remélem, hogy találkozunk velük a jövőben. Szeretném megköszönni a meghívást, hogy látogassa meg az Egyesült Államokat, különösen Washington DC-t. Másrészt arról is szeretném biztosítani, hogy nagyon komolyan vesszük az esetet, és dolgozunk a nyomozáson. Ami a gazdaságot illeti, mindkét országunkban rengeteg lehetőség rejlik, és Ukrajna számára az egyik nagyon fontos kérdés az energiafüggetlenség. Úgy gondolom, hogy nagyon sikeresek lehetünk, és az Egyesült Államokkal együtt dolgozhatunk az energiafüggetlenségen. Már dolgozunk az együttműködésen. Amerikai olajat veszünk, de nagyon reménykedem egy jövőbeli találkozásban. Több időnk és lehetőségünk lesz megbeszélni ezeket a lehetőségeket, és jobban megismerni egymást. Nagyon szeretném megköszönni a támogatást.
Elnök: Jó. Nos, nagyon köszönöm, és nagyra értékelem. Felhívom Rudyt és Barr főügyészt. Kösz. Ha a Fehér Házba szeretne jönni, hívjon minket. Adj időpontot és megoldjuk. Alig várom, hogy találkozzunk.

Zelenszkij elnök:Nagyon szépen köszönöm. Nagyon szívesen eljönnék és szívesen találkoznék személyesen és jobban megismerhetnénk. Várom a találkozásunkat, és szeretném meghívni Önt is, hogy látogassa meg Ukrajnát, és jöjjön el Kijevbe, ami egy gyönyörű város. Van egy gyönyörű országunk, amely szívesen lát téged. Másrészt úgy gondolom, hogy szeptemberben mindketten Lengyelországban leszünk, és remélhetőleg Lengyelországban is összejöhetünk. Ezt követően nagyon jó ötlet lehet az ukrajnai utazás. Vagy vihetjük az én gépemet és repülhetünk Ukrajnába, vagy vihetjük az ön gépét, ami valószínűleg sokkal jobb, mint az én gépem.
Az elnök:Oké, megoldhatjuk. Várom, hogy találkozzunk Washingtonban és talán Lengyelországban, mert azt hiszem, addigra mindketten ott leszünk.
Selensky elnök: Köszönöm, elnök úr.
Elnök: Gratulálok a fantasztikus munkához. Az egész világ figyelte. Gratulálunk.
Selensky elnök: Köszönöm, elnök úr, viszlát.
– a beszélgetés vége…

Nem tudom, te hogy vagy vele, de a beszélgetésben nem találok semmilyen utalást arra, hogy Trump nyomást gyakorolt ​​volna Selenskyre. Trump segítséget kért a nyomozáshoz, de nem látok benne nyomást. Éppen ellenkezőleg, úgy tűnik, Trump nyitott ajtókat ütött Selensky előtt, mert Selensky maga is nagy érdeklődést mutatott a dolgok tisztázása iránt.

Trumpot kifejezetten a Crowdstrike, vagyis az amerikai demokraták szerverének állítólagos feltöréséről szóló történet érdekelte, bár maga a szerver azóta nyomtalanul eltűnt, és a pletykák szerint Ukrajnában rejtőzik.

Trumpot érdekelte Hunter Biden ukrajnai üzlete és az is, hogy Joe Biden hogyan menesztette Shokin államügyészt, aki Burisma ügyében nyomozott. És persze Trump érdeklődött Jovanovics volt amerikai nagykövet iránt, aki Trump ellen dolgozott Kijevben.

A beszélgetés jegyzőkönyvéből kiderült, hogy Trump nem gyakorolt ​​nyomást, de az amerikai demokraták és a média nem törődött vele. A média tovább táplálta a történetet, és arról számolt be, hogy Trump nyomást gyakorolt ​​rá. Ugyanezen a napon a Der Spiegel „Reakciók tárgyalási jegyzőkönyvekre – A demokraták maffiamódszerekről beszélnek – Trump megkönnyebbültnek látja magát” címmel például így hangzott:

„Trump ismét tagadta, hogy bármilyen nyomást gyakorolt ​​volna Zelenszkijre. "Nem volt nyomás" - mondta New Yorkban. Ez derül ki a beszélgetés Fehér Ház által közzétett jegyzőkönyvéből. Trump ismét áldozatként ábrázolta magát." Ez az amerikai történelem legnagyobb boszorkányüldözése." (...) Nancy Pelosi képviselőházi elnök szerint a beszélgetés megmutatta, hogy Trump aláásta "választásaink integritását". A képviselőház hírszerzési bizottságának vezetője, Adam Schiff az átiratot annak bizonyítékának minősítette, hogy Trump „maffiaszerűen zsarolta” az ukránt. Zelenszkij nem érthette félre Trump kijelentését, miszerint az USA annyit tesz Ukrajnáért, és most szívességet vár cserébe. – Így beszél egy maffiafőnök – mondta Schiff.

A bejelentő panaszát egy nappal a telefonhívás átirata után tették közzé. A bejelentő jelentése jóval hosszabb volt, mint a Trump és Selensky telefonbeszélgetésének átirata. Ezért nem idézem a hirdetést teljes egészében, hanem összefoglalom.

Beszámolójában a bejelentő először leírta, hogy kapcsolatban állt a Fehér Ház embereivel és más, a szolgálatában álló kormányzati alkalmazottakkal. Egyiket sem nevezett meg. Csak annyit írt, hogy "az elmúlt négy hónapban több mint fél tucat amerikai tisztviselő" tájékoztatta őt olyan dolgokról, amelyek aggasztják, hogy az elnök felhasználhatja hivatalát arra, hogy rávegye Ukrajnát Trump támogatására. kampány. Ő maga nem volt tanúja a szóban forgó telefonhívásnak.

Jelentése során csupán valamivel több, mint hat meg nem nevezett forrásra támaszkodott.

Mindezt nagyon részletesen leírta jelentésének bevezetőjében, nagyon bürokratikus nyelvezetet használva, törvényeket, rendeleteket nevezve, de egyéb tényeket nem.

Ezután magához a telefonhíváshoz jutott a második oldalon. Szó szerint ezt írta:

„Számos fehér tisztviselő, akik közvetlenül tudták a hívást, arról tájékoztatott, hogy a kezdeti üdvözletváltást követően az elnök a hívást személyes érdeklődésére emlékeztette. Ezért megpróbálta rávenni Ukrajna elnökét, hogy tegyen olyan lépéseket, amelyek segíthetnek a 2020-as elnökválasztáson.”


Aztán felsorolta, mit mondtak neki pontosan a "Fehér Ház tisztviselői". Ezért egyrészt a Biden fia elleni nyomozás újraindításáról vagy folytatásáról volt szó, másodsorban az orosz "2016-os választási beavatkozásról", valamint a Demokrata Párt szerverének és a Crowdstrike cégnek a nyomozásáról, harmadszor pedig Selensky ügyleteiről Giulianival és Barr amerikai főügyésszel. találkoznia kellene. Szó volt Lucenko ukrajnai főügyészről is.

A telefonhívásról készült riportban ennyi olvasható, információi szerint többről nem esett szó. És valóban ezek voltak a telefonbeszélgetés témái, ahogy az átirat is mutatja.

A bejelentő ezután azt írta, hogy aggodalmak és vita alakult ki a felhívással kapcsolatban a Fehér Ház munkatársai között.

Ezután nyilvánosan elérhető információkra bukkant, például arra, hogy az ukrán elnöki adminisztráció jelentett elsőként a telefonhívást, ami semmi különös, mert minden kormányhivatal sajtóközleményt ad ki az ilyen telefonhívásokról. Általában nem sok másról van szó, mint hogy volt telefon, néha általános szavak is vannak a megbeszélt témákról, semmi több.

Ugyanaz itt is. A bejelentő ezután lefordította az ukrán elnöki adminisztráció vonatkozó sajtóközleményét:

"Donald Trump reményét fejezte ki, hogy az új ukrán kormány gyorsan javítja Ukrajna imázsát, és befejezi az Ukrajna és az Egyesült Államok között folyamatban lévő korrupciós ügyek vizsgálatát."

Ez valójában egy nagyon találó összefoglalója a telefonhívásnak, amelyet az ukrán elnöki adminisztráció tett közzé 2019. július 25-én. Ha ez botrány lett volna, akkor annak kellett volna kezdődnie.

A bejelentő ezután kijelentette, hogy a hívás nem titkos, a híváshoz való hozzáférést belsőleg nem korlátozták, a Fehér Ház munkatársain kívül a hívást és annak tartalmát ismerték a külügyminisztérium és hozzá hasonlók.


Ezt követően azonban a Fehér Ház jogászainak kezdeményezésére a beszélgetést titkosnak minősítették, a normál szerverről vették le és töltötték fel egy külön szerverre. Különösen a szó szerinti átiratot tartották titokban. Ekkor azonban a bejelentő azt minősítette, hogy lehetséges, hogy más telefonhívásokat is hasonló módon kezelnek, így nem volt biztos benne, hogy ez más megközelítés-e, mint a többi hívás-átirat esetében.

A bejelentő ezt követően elmondta, hogy az Egyesült Államok ukrajnai különleges képviselője, Volker a telefonhívás másnapján Kijevben tartózkodott kollégájával, az Egyesült Államok uniós nagykövetével, Sondberggel, és találkozott Selenszkijvel. Volker tippeket adott az ukrán vezetésnek, hogyan kezeljék az amerikai elnök által említett dolgokat.

Augusztus 2-án Madridban találkozott Trump ügyvédje, Giuliani és Selensky tanácsadója. Ez egyébként nem újdonság, az akkori sajtóban is megjelent, ahogy a bejelentő maga is írta. A beszélgetés közvetlenül a telefonhívás eredménye volt, ami hihető, mert a két elnök beszélgetésében kifejezetten megegyeztek abban, hogy Giuliani találkozik Selensky tanácsadóival. A bejelentő jelentésében megjelent egy idézet is, amelyet Trump nyilvánosan közölt a sajtóval.

Magáról a telefonról szóló rész után a jelentés tulajdonképpen semmi titkosabbat nem tartalmazott, csak a sajtóból származó, mindenki számára hozzáférhető és hozzáférhető információkat. A bejelentő részben meg is nevezte azokat a sajtóforrásokat, amelyekre hivatkozott.

A bejelentő beszámolt azokról a sajtóértesülésekről is, amelyekben az akkor megbízott ukrán főügyész, Lutsenko ukrán és amerikai tisztségviselőket vádolt meg, nevezetesen:

Először is, ukrán vezető tisztviselők, az Egyesült Államok kijevi nagykövetsége és a Demokrata Párt befolyásolták a 2016-os amerikai választásokat.
Másodszor, míg az Egyesült Államok nagykövete (akit Trump és Zelenszkij is erősen bírált a hívás során) hivatalosan megvádolta Lutsenkót, hogy túl keveset tesz a korrupció elleni küzdelemben, adott neki egy listát azokról az emberekről, akik ellen nem nyomozhat, és mikor akart. hogy Washingtonba utazzon, hogy átadja ezt a "bizonyítékot", megtagadta tőle az USA-ba való beutazási vízumot.
Harmadszor, Biden amerikai alelnök arra kényszerítette Porosenko akkori elnököt, hogy menesztette Shokin főügyészt, és vessen véget a korrupciós nyomozásnak Biden fia és ukrán munkaadója, a Burisma gázvállalat ellen.


Mint láttuk, ezek a bejelentő által idézett sajtóhírek is régóta ismertek voltak.

Mindez – írta a bejelentő – 2019 márciusának végén kezdődött, amikor világossá vált, hogy Lucenko „politikai mecénása”, Porosenko elveszíti a választásokat, és közölte Zelenszkijvel, hogy Lucenkót megválasztása után le akarja váltani.

A bejelentő ezt követően kifejtette, hogy állítása szerint 2019. április 29-én értesült arról, hogy a szóban forgó amerikai nagykövetet vissza kell hívni Kijevből, és Giuliani állítólag azt mondta az ukrán médiának, hogy a nőt „eltávolítják, mert része az ellene tett erőfeszítéseknek. az elnök". Ez a kijelentés aligha vitatható, amikor Porosenkóval és a Demokrata Párttal együtt segített megszervezni a Trump elleni rágalomhadjáratot a 2016-os amerikai választásokon.

Ezt követően a bejelentői jelentés egy olyan utazásról szólt, amelyet Giulianinak május elején Kijevbe kellett volna tennie, hogy további információkat gyűjtsön. Az utazást aztán lemondták, mert Giuliani szerint Selenskyt "Trump és az Egyesült Államok ellenségei" vették körül. Közvetlenül Zelenszkij elnökválasztási kampánybeli győzelme után ez volt az az idő, amikor Kijevben abszolút politikai káosz uralkodott Zelenszkij beiktatásának időpontját illetően. És valóban, Lucenko annak idején találkozott Szelenszkijvel, és kérte, hogy a hatalomváltás után is megtarthassa állását.

Ez sem volt hír, mert a média minderről beszámolt annak idején, és maga a bejelentő is hivatkozott sajtóhírekre, saját megállapításokra nem.

Majd arról számolt be, hogy május közepén hallott arról, hogy egyes amerikai tisztviselők aggódnak amiatt, hogy az ukrán kormány nem tud különbséget tenni Trump magánügyvédje, Giuliani és az amerikai tisztviselők között. És azt írta, hogy a tisztviselők azt mondták neki, hogy Trump és Selensky telefonhívásának feltétele volt, hogy Selensky "játssza-e a labdát", amit Trump dobott.

Végül ismét a nyilvánosan ismert kijelentésekről írt. Trump egy 2019. június 13-i interjúban kijelentette, hogy készen áll a külföldről származó piszkos információk felhasználására a választási kampányban, Giuliani pedig 2019. június 21-én a Twitteren kommentálta, hogy az új ukrán elnök továbbra is az Ukrajna beavatkozója. hallgatott a 2016-os amerikai választási kampányban.


A bejelentő 2019. július közepén értesült arról, hogy az Egyesült Államok megváltoztathatja Ukrajna támogatására vonatkozó politikáját, amiről jelentésének mellékletében is kiegészített információkat.

Erről írt jelentésében a bejelentő.

A bejelentő jelentéséből botrányt építő amerikai demokraták és a média nem számoltak azzal, hogy senki sem olvassa el a jelentést, mert a jelentés nem tartalmazott semmi izgalmasat. A médiában azonban egészen másként hangzott, és még inkább az amerikai demokraták esetében. Szóba került, hogy Trump nyomást gyakorolt ​​Selenskyre, és hogy Trump arra akarta ösztönözni Selenskyt, hogy Trump nevében avatkozzon be a közelgő amerikai választási kampányba és így tovább.

A bejelentő panaszában nem volt semmi érdekes, főleg miután a telefonhívás szövegét már nyilvánosságra hozták, mert ezen kívül a bejelentő panasza csak azt tartalmazta, amit a bejelentő valakitől hallott, és egy hosszú listát a régi és jól besúgókról. ismert sajtóhírek.

Felmerül tehát a kérdés, hogy ezt a panaszt egyáltalán miért fogadta be bárki, és miért nem került közvetlenül a "körkönyvtárba". És lám, kiderül, hogy 2019 augusztusában módosultak a bejelentői bejelentésekre vonatkozó követelmények. 2019 augusztusa előtt első kézből származó információkat kellett tartalmazniuk, de 2019 augusztusában (a pontos dátum nem ismert) módosultak a követelmények, hogy a másodlagos vagy harmadik kézből származó információkat is engedélyezzék.

Véletlen egybeesés vagy sem, Trump és Selensky telefonhívása július 25-én zajlott, és a panasz augusztus 12-én kelt. Nem tudni, hogy augusztus 12-e előtt vagy után változtak-e az irányelvek, de az időzítés tagadhatatlan.

Az iránymutatás korábbi változatában olvasható volt, hogy csak első kézből származó információkat kezelnek:
„Az Inspector of Intelligence ("IC IG", Intelligence Community Inspector General) nem adhat tájékoztatást az ICWPA ("ICWPA" Intelligence Community) szerinti kötelességszegésről. Whistleblower Protection Act), amelyek másodkézből származnak.”




Az új szabályzatot szeptemberben tették közzé, de a dokumentumban augusztusinak jelölik. Ez az információ ott hiányzott, ehelyett a bejelentőnek most egy kapcsolódó kérdőívben kellett kipipálnia, hogy "közvetlen, személyes ismeretből" vagy "másoktól hallotta"-e az információit.



Mivel a bejelentő a panaszának első másfél oldalán részletezte, hogy nem volt közvetlen szemtanúja a történteknek, hanem csak hallott róla, az a benyomásunk támad, hogy a házirend-módosítást időben átírták és az ő személyére szabták. panasz. Jelentése tele volt olyan mondatokkal, mint:

"Több amerikai kormányzati tisztviselőtől kaptam információt"
"Tisztviselők tájékoztattak"
"A hívásról közvetlenül tudó tisztviselők tájékoztattak" "
...a Fehér Ház tisztviselői, akik ezt az információt közölték..." " A
Fehér Háztól kaptam tájékoztatást tisztviselők tájékoztatták"
"...a külügyminisztérium egyik tisztviselője azt mondta nekem..." "
Több amerikai tisztviselőtől hallottam"
"Egy Fehér Ház tisztviselője leírta ezt a folyamatot"
"Ezen találkozók több átirata alapján, amelyekről tájékoztattak" "
I több amerikai tisztviselőtől is tanultak”
„USA tisztviselők jellemezték a találkozót”
„több amerikai tisztviselő elmondta nekem”,
„USA tisztviselőktől tanultam”
"Az Egyesült Államok tisztviselőitől is tanultam"
"Számos amerikai tisztviselő tájékoztatott"

A The Federalist amerikai portál számol be róla.

Október elején, alig néhány nappal később a New York Times egy cikkben számolt be arról, hogy a bejelentő valóban felvette a kapcsolatot az amerikai demokratákkal, mielőtt megírta volna a jelentését. Mégpedig Adam Schiff, a képviselőház hírszerzési bizottságának elnöke, akinek lehetősége volt ennek megfelelően módosítani az irányelveket.

A New York Times cikke csak néhány napig volt online, majd az újság törölte. Még az Internet Archívumban sem található meg. Ennek ellenére beszámolok róla, mert annak idején elolvastam a cikket és írtam róla egy cikket, amiből idézek.


„Tehát Adam Schiff, aki szeptember végén indította el az ügyet, amely impeachment-eljáráshoz vezet Trump ellen, még azelőtt kapcsolatba lépett a bejelentővel, mielőtt megírta volna a jelentését. Ennek eredményeként a jelentések irányelvei módosultak oly módon, hogy a jelentést el lehessen fogadni és megvizsgálni, ezekért az irányelvekért Schiff felelős bizottsági elnökként (társ)felelős.

Az irányelvmódosítás a következő volt: A visszaélést bejelentőknek eredetileg csak olyan dolgokat jelenthettek be, amelyeket maguk tapasztaltak. A másoktól hallott dolgokról szóló pletykákat nem közölték. Ennek teljesen ésszerű oka van: egy kormány felsőbb szintjén titkos dokumentumok forognak kockán. Ha ott hirtelen mindenki mindenről beszél, akkor titkokat árulnak el, ami jogilag kémkedésként is értelmezhető, attól függően, hogy kinek a kezébe kerül az információ. Ezt persze nem szabad bátorítani, innen az a szabály, hogy a visszaélést bejelentők csak azt jelenthetik a szabályozónak, amit maguk tapasztaltak.

De a bejelentő ebben az esetben személyesen semmit sem tapasztalt abból, amit jelentett. Részletesen leírja, hogy mindent csak másod- vagy harmadik kézből hallott, és a forrásait sem mondja meg, vagyis kitől mit hallott. A jelentés tehát alapvetően a kormányzati szervek étkezdéjének pletykája, és augusztusban egyenesen a kukába kellett volna kerülnie.

A bejelentő beszámolója kezdettől fogva zavarba ejtett, mert amikor megjelent, nem volt benne semmi, amit ne ismert volna. Kilenc oldalas a riport, az első másfél oldalon részletesen leírja, hogy személyesen nem tapasztalt semmit abból, amiről beszámol. "Több mint fél tucat" kormányzati forrásra hivatkozik, de egyetlen egyet sem nevez meg.

Majd alig egy oldal alatt röviden beszámol Trump és Selensky szóban forgó telefonbeszélgetésének tartalmáról. Helyesen reprodukálja a tartalmat, de azt állítja, hogy Trump nyomást gyakorolt ​​Selenskyre. A telefonhívást már közzétették, mire a bejelentő jelentést közzétették. A telefonhívásból egyértelműen kiderül, hogy Trump nem gyakorolt ​​nyomást, éppen ellenkezőleg, Trump ajtót nyitott Selenskynek.

Utána újabb hét oldalon nincs több hír, csak sajtóközlemények sorozata, amelyek egy része már hónapok óta ismert. A jelentés egyszerűen nem tartalmaz semmit, ami indokolná a Washingtonban és a német médiában zajló nagy felhajtást.

Így amikor később láttam, hogy a jelentés megírásával egy időben "véletlenül" megváltoztak az irányelvek, felmerült bennem a gyanú, hogy valaki csalt. És mint mindig, most is igaz az a mondás, hogy a politikában nincsenek véletlenek. Az egész nyilvánvalóan Adam Schiff összeállítása volt, akit Trump már azzal vádolt meg, hogy puccsot szervezett az Egyesült Államokban. A New York Times jelentése szerint ez már nem tűnik túlzásnak.

Hozzá kell tenni, hogy a New York Times szerint Adam Schiff szóvivője azt mondta, hogy Adam Schiff és a bejelentők közötti ilyen előzetes kapcsolat normális volt.

De ez furcsa, mert a hivatalos folyamat a következő: Egy bejelentő megírja a jelentését, és benyújtja a titkosszolgálati főfelügyelőnek. Ezt követően áttekinti a jelentést, és ha arra a következtetésre jut, hogy a kormány esetleges kötelességszegése vagy a biztonsággal összefüggő kötelességszegés "hitelesen" és "sürgősen" megerősítést nyert, ami indokolja a Kongresszus elé terjesztését is, nyilvánosságra hozza a jelentést. De nem a Kongresszusnak, hanem a hírszerzési igazgatónak, aki aztán eldönti, hogy a jelentés eljut-e a Kongresszushoz. És csak akkor kerül a jelentés az Adam Schiff által vezetett bizottság asztalára, amikor a hírszerzési igazgató meghozza ezt a döntést.

Ha a bejelentő már a jelentés megírása előtt megkereste Schiffet, akkor minden hierarchiát megsértett.

De amikor Schiff és a bejelentő közösen kidolgozta a dolgot, hirtelen megmagyarázza, hogy egyrészt miért kerültek kapcsolatba egymással korábban, másrészt miért változtatták meg a jelentéstételi irányelveket a megfelelő időben.

És hirtelen értelmet nyer valami más is. Amikor először felröppentek a hírek a közelgő botrányról, azt közölték, hogy a hírszerzési igazgató lényegtelennek tartja a jelentést, és nem továbbította a bizottságnak. A tartalom nélküli jelentés láttán ez nem igazán meglepő. A Der Spiegel szeptember 20-án ezt írta:

„A képviselőház demokratái most szelet kaptak az ügyben. Néhány napja próbálják kitalálni, miről van szó."

Ennek a New York Times riportja után hirtelen van értelme, mert a demokrata Adam Schiff már ismerte a jelentést, és most arra várt, hogy az asztalára kerüljön. De nem csapkodva jött, így Schiff kutatni kezdett, tudta, hol és mit kell keresnie.


Az pedig már nem meglepő, hogy a jelentésben egyetlen név sem szerepel, és a telefonhívás tartalmán kívül tények sem. A bejelentő ismeri az elnök megbuktatására irányuló összeesküvés kockázatait. Ezért is tartotta olyan értelmetlen a jelentését, hogy sikertelenség esetén senki sem húzhatott rá legálisan kötelet. A kilenc oldal közül héten csak olyan sajtóközleményekről írt, amelyek már ismertek voltak.”

Sajnos a New York Times idevágó cikke már nincs online, ahogy az Onischenko által rögzített Porosenko és Biden közötti telefonhívások sem találhatók meg az interneten. Az a tény, hogy az Egyesült Államok demokratáit károsító információk eltűnnek az internetről, vörös szálként fut végig ezen az egész történeten.

2023.07.27.

Thomas Röper

A könyv most jelent meg, és csak itt rendelhető meg közvetlenül a JK Fischer Verlag- tól


A nyugati hazugok agresszíven hirdetik a harmadik világháborút Európában.

  A helyzet ezen a héten sem jobb a harmadik világháború európai frontján. Ez a meg nem választott féreg,  Rishi Sunak  brit  miniszterelnök...

A legtöbben olvasták